Plank Antal (Budapest, 1984.) absztrakt formavilága hol teljesen nonfiguratív, hol rejtett utalásokat hordoz magában, főként az állat- és a növényvilág... ...
BővebbenPlank Antal (Budapest, 1984.) absztrakt formavilága hol teljesen nonfiguratív, hol rejtett utalásokat hordoz magában, főként az állat- és a növényvilág megidézésével, de hatással volt rá a graffiti művészet, illetve a japán origami formavilága is. Az utóbbi években szinte kizárólag az acélszobrokat készít. Az egyenes, sima felületekből és markáns élekből sok helyen a kristályokhoz hasonló motívumok bontakoznak ki. Az egyszerre szabálytalan és geometrikus műveket élénk színekkel oldja, ami játékossággal tölti fel az alkotásokat. Élénk, vitális szobrainak lendületessége szinte életre kelti a teret. Az acéllemezek izgalmas, néhol váratlan szögeket kiadó törései újabb és újabb felfedeznivaló finom részletet kínálnak minden nézetből. Szobrai filigrán szerkezetükkel légiesnek hatnak, mégis markánsan vonzzák a tekintetet. Az olykor meghökkentő formák az organikus világ törékenységét és a geometrikus ábrázolás fegyelmezettségét egyaránt magukban hordozzák. Kiállítótermi megmutatkozásain túl már több közterületen álló szoborművet is jegyez Budapesten, mint a Széll Kálmán téren elrejtett, játékos kisplasztikák, vagy a Határ úti végállomás jellegzetes gázlómadár-szoborcsoportja.